Sanat Eğitiminde Demokrasi ve Çok-Kültürlülük
Türkiye’de okul öncesi, ilkokul ve orta
öğrenim düzeyinde yapılan sanatsal etkinliklerin eğitimi ve niteliği
konusunda ciddi bir yenilenmeye ve reforma ihtiyaç duyulduğu aşikârdır.
Müzik, drama, halk dansları, okul tiyatrosu, törenler vs. alanlarında
1930’lu yıllarda üretilmiş devletçi paradigmaların geçerliliğini
koruduğu gözlemlenebilir. Çocukların sanatsal üretimine dair çağdaş
yaklaşımların neler olabileceği, hâlihazırdaki sanat eğitimi
müfredatları konusunda yaşanan sorunların analizi açık oturumun ana
gündemi olacaktır. Açık oturuma her düzeyde eğitimci katılabilir.
Katılımcılar:
Prof. Dr. Serdar M.Değirmencioğlu
(Cumhuriyet Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi) Çocuk, Sanat
ve Resmi İdeoloji İlişkisi
Bülent Sezgin (Boğaziçi Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi-Doğa Koleji Drama ve Tiyatro
Etkinlikleri Koordinatörü) Okullarda Drama ve Tiyatro Eğitiminde
Neredeyiz?
Dr. Şirin Özgün (İstanbul Teknik Üniversitesi TMDK Müzikoloji Bölümü Öğretim Görevlisi) Müzik Eğitiminde Çok-Kültürlülük
Yar. Doç Dr. Berna Kurt (İstanbul Aydın
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yönetimi Bölümü Öğretim
Üyesi) Türkiye’de Halk Dansları Pratiği
Yer: Sabancı Üniversitesi 13 Nisan Cumartesi saat 11:30-13:30
Ayrıntılı bilgi için: http://www.egitimdeiyiornekler.org
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder