21 Nisan 2010 Çarşamba

7.EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI ve Eğitimde Haklarımız Var Çalışma Grubu

17 Nisan Cumartesi günü Sabancı Üniversitesi'nde düzenlenen 7.EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSINDA "Rekabetçi Olmayan Sanat Festivalleri İçin Model Önerisi: Yarışma Değil Buluşma" adlı sunumu yaptım. Her yıl Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından düzenlenen konferansa 2.kez katılıyorum. Geçen yıl Oyun-Drama-Tiyatro Müfredat Modeli adlı sunumla konferansa katılmıştım. Bu yıl yaptığım sunumda 25'e yakın eğitimci vardı, Türkiye'nin değişik illlerinden gelen öğretmenlerle projelerimiz ve tiyatro bir yarışma degildir kampanyası hakkında sohbet etme fırsatım oldu. 


Aynı zamanda Eğitimde Haklarımız Var (http://www.egitimdehaklarimizvar.org) çalışma grubu ile tanışma fırsatımız oldu. Aşağıda çalışma grubu hakkında bazı bilgileri aktarmak istiyorum. 


 ERG'de de sunumu yapılan Yarışma Değil Buluşma konseptinin tüm Türkiye'de yaygınlaşması dileklerimle! Gerçek anlamda ve sahici bir eğitim reformunun katılımcı bir aktivist süreçle örüleceğini düşünüyorum. 

  











Aşağıdaki bilgiler http://su-erg.advancity.net/ sitesinden alınmıştır.

Eğitim hakkı yalnızca eğitime erişim hakkıyla sınırlı tutulamayacak temel bir insan hakkıdır. Çocukların uluslararası insan hakları belgeleriyle korunma altına alınmış tüm hakları, eğitim ortam ve süreçlerinde de geçerlidir.Eğitimde Haklar çalışmaları bu noktadan hareketle, çocukların kaliteli bir eğitim alması ile eğitim süreç ve ortamlarında saygı görmesinin de eğitime erişebilmesi kadar önemli olduğu savunuyor.

Çocuklar salt okul kapısından girdiler diye insan haklarını yitirmezler.”
 BM Çocuk Hakları Komitesi, Genel Yorum I

Akademisyenler, hukukçular, öğretmenler ve eğitim ile insan hakları alanlarında çalışan sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşan Eğitimde Haklar Çalışma Grubu, Eğitimde Haklar çalışmalarını iletişim ve savunu etkinlikleri ile daha geniş kitlelerle paylaşmayı sürdürüyor.
 


“Çocuk ya da yetişkin tüm insanlar, devletin, sınırları içinde yaşayan farklı özellik ve konumlara sahip bireylere eşit mesafede durduğu, herkese topluma eşit katılım olanağı tanıdığı, farklılıklara saygı duymayı, bireylerin kendi düşüncelerini geliştirmesini ve ifade etmesini teşvik ettiği bir toplumda yaşasın istiyoruz. Bunun, devletin eğitimi temel bir insan hakkı olarak tanıyıp bu hakkın gereklerini yerine getirmesiyle mümkün olabileceğine inanıyoruz.”

Eğitimde Haklarımız Var! Bildirgesi ve Öneriler Dosyası


Bir hakkın mevzuat yoluyla güvence altına alınabilmesi için hak sahiplerine yeterli hak arama yolları da sunulması gerekir. Oysa Eğitimde Haklarçalışmalarının bulguları gösteriyor ki mevzuat, yaptırıma bağlanmayan düzenlemeler, caydırıcı olmayan yaptırımlar ve zahmetli, masraflı ya da karmaşık hak arama yolları içeriyor. Bu nedenle, hak sahiplerinin güçlendirilmesinin önemi daha da artıyor. Hak sahiplerinin haklarını bilmelerine, ihlalleri tanımalarına ve hak arama yöntem ve süreçlerinden haberdar olmalarına katkıda bulunmak amacıyla veliler için hazırlananİlköğretimde Haklarımız Var! İlköğretimde Haklar ve Hak Arama Yolları Kılavuzu Temmuz 2009'da tarihinde yayımlandı. Başta barolar ve eğitim sendikaları yoluyla olmak üzere, kılavuzun yaygınlaştırılması sürüyor. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine yönelik hazırlanan Eğitimde Haklarım Var! kitapçığı ise, Kasım 2009’da çocuklarla yapılan etki değerlendirme çalışmasının ardından revize edilerek Mart 2009’da yayımlandı.

Çalışmalar kapsamında ayrıca iki web sitesi hazırlandı. Çocuklara yönelik hazırlanan www.egitimdehaklarimizvar.org sitesi interaktif bir sanal okul ortamında çocuklara eğitim ortam ve süreçlerindeki haklarını ve hak arama yollarını öğretmeyi hedefliyor. Yetişkinlere hitap edecekwww.egitimdehaklar.org sitesinde ise temel bir insan hakkı olan eğitim hakkının temel bileşenlerine dair bilgi, konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlara erişim, Eğitimde Haklar! çalışmalarının yasal dayanağını oluşturan uluslararası insan hakları belgelerine kapsayan bir çevrimiçi kütüphane ve konu terminolojisinin daha iyi anlaşılması için hazırlanmış bir sözlük bulunuyor. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder