23 Nisan 2011 Cumartesi

“O Çocuğun Yerinde Olsaydım”

Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi tarafından düzenlenen 8.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda Doğa Koleji Drama ve Tiyatro bölümü “O Çocuğun Yerinde Olsaydım”  adlı drama ve tiyatro projesini sundu. 1097 başvuru içinden 71 sözlü sunuşun kabul edildiği konferansta doğrudan drama ve tiyatro alanıyla ilgili tek sözlü sunuş projesi “O Çocuğun Yerinde Olsaydım”  idi. Doğa Koleji Drama ve Tiyatro Bölüm Başkanı Bülent Sezgin ve Atakent Doğa Koleji Drama Eğitmeni Çiğdem Kır’ın birlikte sunduğu projeye ilgi yoğundu. 50 kişinin katılım gösterdiği sözlü sunuşta, ortaokul öğrencileriyle  insan hakları haftasında üretilmiş bir drama ve tiyatro projesinin sunumu yapıldı. Sunum başlıkları aşağıdaki şekilde gerçekleşti. Ancak sunum sırasında öğretmenlerin insan hakları ve ötekileştirme kavramını kavrayabilmesi için uygulamalı iki çalışma yapıldı. İlk çalışma toplumsal hiyerarşiyi tartışmak amaçlı bir forum tiyatro uygulaması idi, katılımcılar kura ile mesleklerini seçtiler, seçilen meslekleri sıraladılar. Sıralama biçimi üzerinden politik ve eğitsel tartışmalar yapıldı. İkinci olarak, Bertolt Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyunun Dava sahnesi okuma tiyatrosu şeklinde öğretmenler ile birlikte sergilendi.

Beş Yaşında Bir Çocuk İstiklal Marşı Dramatizasyonu Yapmalı mı?

Olmaz olmaz demeyin, Türkiye’de birçok şey oluyor. Yazıya bu çarpıcı başlığı koymamın nedenini yazıyı sonuna kadar okuduğunuzda daha iyi anlayacaksınız. 1-2 Nisan tarihlerinde Nevşehir’de Anne Çocuk Eğitim Vakfı’nın (AÇEV’in) düzenlediği Okul Öncesi Çalıştayları Programı’nda Ceren Okur ile birlikte eğitimci olarak görev yaptım. AÇEV’in davetlisi olarak gittiğimiz çalıştaydaki görevimiz okul öncesi öğretmenlerine drama ve tiyatro konusunda uygulamalı eğitim vermekti.